Para o conteúdo da página

12-Voice Analogue Synthesizer

  • 49 Half-weighted full-size keys
  • Velocity sensitive keys with aftertouch
  • 4 FX engines powered by tc electronic and Klark Teknik
  • 24 oscillators - 2 OSCs and LFOs per voice
  • 3 ADSR generators
  • Switchable 2- or 4-pole low-pass filter per voice
  • High-pass filter
  • 8-Channel modulation matrix
  • 32-Step control sequencer
  • Envelope Depth
  • Key tracking
  • Remote controllable via iPad/PC/Mac, USB, MIDI or built-in Wi-Fi
  • 26 Knobs and one switch per function for direct access to all important parameters in real time
  • 1024 Programme memories
  • Built-in and adjustable Wi-Fi client
  • LC display
  • Dimensions (W x D x H): 822 x 257 x 103 mm
  • Weight: 8.4 kg
  • Designed and engineered in the U.K.
  • Suitable optional bag: Art.479789 (not included in delivery)
  • suitable optional case: Art.416352 (not included in delivery)
Disponível desde Dezembro 2016
número de artigo 402983
unidade de venda 1 peça(s)
Number Of Keys 49
Touch-Sensitive Yes
Aftertouch Yes
Split Zones No
Modulation Wheel Yes
Number of simultaneous Voices 12
Sound Engine Analogue
MIDI interface 1x In, 1x Out, 1x Thru
Storage Medium Internal
USB-port Yes
Effects Multieffect processor
Arpeggiator Yes
Number of Analog Outputs 2
Digital Output No
Display Yes
Pedal Connections 1x Pedal, 1x Sustain
Dimensions 822 x 257 x 103 mm
Weight 8,4 kg
Mostrar mais
€ 659
Todos os preços incl. IVA
Em stock
Em stock

Este produto encontra-se em stock e pode ser enviado imediatamente.

Informações sobre o envio
1

271 Avaliações de clientes

4.6 / 5

Terá de iniciar sessão para classificar produtos.

Nota: De forma a prevenir que as classificações sejam baseadas em boatos, conhecimento limitado ou má publicidade nós apenas permitimos classificações provenientes de clientes no nosso website, que tenham adquirido o equipamento através de nós.

Após iniciar sessão poderá encontrar todos os produtos que poderá classificar em classificar produtos no centro de clientes.

manuseio

características

som

acabamento

193 Críticas

RB
Flexibilidade
Ricardo Baptista ondamarela 04.10.2022
Com uma ligeira curva de aprendizagem, para quem não está habituado a sintetizadores com integração de efeitos e capacidade de os modular, o que é incrível no deepmind é a sua flexibilidade, as centenas de formas de esculpir o som, o prazer que é trabalhar todo esse potencial. No meu caso, o deepmind tem um pouco de ruído (e não tenho a certeza que não seja um problema de cabos ou falta de terra), mas tirando isso o som é excepcional. Como ponto negativo os osciladores só têm pulse e saw, mas a maior falha é o teclado, que é de fraca qualidade, com uma keybed barata e desníveis óbvios nas teclas.
Um sintetizador incrível, para o preço.
manuseio
características
som
acabamento
1
0
Reportar a crítica

Reportar a crítica

c
cristovaoferreira 28.12.2020
Excelente produto, para o valor que apresenta tem as melhores características sonoras. Excelente FX, apenas poderia ter mais formas de onda geradoras de som.
manuseio
características
som
acabamento
0
0
Reportar a crítica

Reportar a crítica

s
Muito interessante
starshipfive 12.11.2024
Sintetizador analógico muito interessante, com bom som e boa qualidade de construção no geral. Ótimos efeitos. Muito mais que uma versão dos Junos.
manuseio
características
som
acabamento
0
0
Reportar a crítica

Reportar a crítica

google translate gb
Infelizmente ocorreu um erro. Por favor tente novamente mais tarde.
m
Decent sound, good feel, good features
makoivis 15.01.2019
The good:

The keybed is great, same keybed as the OB-6. Good feel even though I prefer the stiffer yamaha keybeds. Aftertouch has a controllable range.

Voice calibration is dead easy. VCF tuning may need occasional calibration if you use self-resonance for bell sounds, but this is a quick process.

There's very little menu diving. The most common controls are on the panel, and the most common options are on the first page of the menu. Lots of thought has gone into this and the result is easy to use.

Modulation is easy to set up. Hit mod button, pick mod slot, hold down mod button, nudge the source, nudge the destionation, adjust depth and done.

Envelopes have retrig. No note sequencer, but the arpeggiator is flexible and the control sequencer is useful. Control sequences can't be saved and shared across patches AFAIK, but arpeggio patterns can.

Preset management via the app is okay. Not the best, but far more convenient than faffing about with sysex.

The bad:

The second oscillator doesn't do a saw wave. In practice you can deal with this by using two voices in unison. This means the DM12 is definitely the one to get over the DM6, so you can still have six voice polyphony.

The volume of the patches is a bit all over the place, and you can't store main volume per patch, only VCA volume, which in turn changes the character of the sound. Volume can range 15dB or more between patches. Luckily the front panel volume knob is conveniently placed on the left hand control section.

The sound:

The bass sounds aren't the beefiest, you need to find a sweet spot to get truly nasty bass sounds. However, pads, arps and plucks are easy to make and sound great. Creating patches is a ton of fun and the sounds are inspiring. Most of the built-in patches are a bit naff, but if you know anything about subtractive synthesis it's dead easy to dive in and start building your own library.
manuseio
características
som
acabamento
24
1
Reportar a crítica

Reportar a crítica